Nem úgy nézünk ma már tévét


Warning: Missing argument 1 for _e(), called in /home/owxoau/public_html/wp-content/themes/pinbin/single.php on line 29 and defined in /home/owxoau/public_html/wp-includes/l10n.php on line 247
szeptember 1, 2016

Noha nem ez az egyetlen, az online sorozat fogalmával mára bőven egybeforrt a Netflix. A ma már csak internetes sugárzásra szánt filmeket gyártó filmstúdió alapvetően meghatározta a netes filmnézési szokásokat. Zászlóshajója, a Kártyavár idén ősszel eléri a hazai közmédiát is, s ez jó alkalom a trendek rövid áttekintésére.

Kezdetben egyszerű online kereskedelmi eszközként funkcionált az 1997-ben létrehozott Netflix, innen nézve azonban már a video on demand üzletágban, vagyis az internet alapú videotékák úttörőjeként lett ismert. Az elmúlt 6-8 évben ugyanis jelentősen megváltoztak filmnézési szokásaink, először csak a számítógépek előtt, majd később a TV-készülékeken is magunk választhattuk ki az aznap esti néznivalót. Ebből az állapotból tervezett az évtized elején kilépni a Netflix, önnön magát pedig az online DVD vásárlói piacról a közvetlen letöltés felé pozicionálni, s őket követték mások is. A klasszikus webshopból így lett az online streamelt tartalom piacvezetője. Az Egyesült Államokban mintegy százezer filmből álló tétele akár önálló csatornaként is definiálhatná.

Folytatás a Médiahorizont blogon.