Nem lehet elég korán kezdeni! – gyermekreklámokról mindenkinek

július 7, 2010

Nehéz elhinni, hogy a tanárok gyakran maguk engedik (sőt, hívják) be a multicégeket az iskolákba. Azt persze még nehezebb, hogy a dohányzás elleni preventív kampányokat a Philip Morris támogatja. Megannyi óriáscég, hatalmas politikai lobbik, gazdasági érdekek, összezáró média, mind a gyerekeknek szóló reklámok mögött. Egy nem kicsi, és még könnyen befolyásolható piacról szól a Gondolat Kiadó új kötete.

Natalie Sapena francia pszichológusnő Főnyeremény a gyermek! című írás 2005-ben jelent meg Franciaországban, és foglalta össze a francia törvényalkotás és a nagy mogulok francia leányvállalatainak húzd meg – ereszd meg játékát. Mindezt a gyermek szemszögéből. Annak a gyermeknek, aki napi átlag két órát néz tévét, idővel ugyanennyit ül az internet előtt, sokszor a legkisebb szülői felügyelet nélkül.

A cikk folytatása az augusztusi Képmásban. Addig itt egy francia tejreklám buta felnőttekkel és okos gyerekekkel.